הפיגוע בשדה התעופה בקאבול: דאעש לקחו אחריות

שלמה ריזל No Comments on הפיגוע בשדה התעופה בקאבול: דאעש לקחו אחריות

לפחות 60 בני אדם נהרגו בפיצוץ בשדה התעופה בקאבול, בהם 12 חיילים אמריקנים וכמאה ארבעים בני אדם נפצעו. דאעש לקחו אחריות לפיגוע | נשיא ארצות הברית והמפקד העליון ג'ו ביידן צפוי לשאת הצהרה | ראש הממשלה נפתלי בנט הנמצא בוואשיגטון הביע את תנחומיו

הנסיגה האמריקנית מקאבול בירת אפגניסטאן צילום: לא ידוע. שימוש לפי חוק 27א
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיצוץ אדיר אירע בכניסה לנמל התעופה הבינלאומי בבירת אפגניסטן. על פי הדיווחים, מחבל מתאבד פוצץ עצמו בשדה התעופה ולפחות 60 בני אדם נהרגו, בהם לפחות 12 חיילים אמריקנים. בנוסף, לפחות 140 בני אדם נפצעו באירוע.

עם הגעת הדיווחים, הנשיא האמריקני ביידן קיים הערכת מצב ומאוחר יותר הודיע הבית הלבן על דחיית פגישת הנשיא עם ראש הממשלה.

לפני זמן קצר דווח על פיצוץ נוסף שאירע בשדה התעופה בקאבול, באמצעות מכונית תופת. ארגון הטרור דאעש לקח אחריות רשמית על הפיגוע.

יצויין, כי ארצות הברית לא צפתה את קריסת הצבא האפגני, לא במהירות כזו כפי שקרה בפועל ב-15 לאוגוסט, מהסיבה הזו ארה"ב לא מיהרה לפנות את כל אזרחי ארה"ב והאזרחים הזרים במדינה עם יציאתה מאפגניסטן. בשל כך בשבוע האחרון נמשך מבצע הפינוי.

העובדה כי קריסת הצבא האפגני לא היה צפוי שהובילה לכך כי לא פינו את עשרות האזרחים הזרים עד הרגע האחרון יחד עם אלפי מקומיים שסייעו לאמריקנים. ארגון המדינה האיסלאמית – דאעש פועל באפגניסטן וביצוע פיגועי התופת שראינו הערב טמון בידיעתו כי במתחם שדה התעופה לכודים ריכוז גדול של אזרחי אויב.

משדה התעופה באפגניסטן לא יוצאים מטוסים אזרחיים אלא הרקולסים של ארה"ב ומדינות אירופה בהם יושבים מאות בני אדם צפופים המבקשים להיחלץ למקום מבטחים, ולקבל מעמד של פליטים בארצות המערב.

בעוד זמן קצר נשיא ארצות הברית והמפקד העליון של צבאה ג'ו ביידן צפוי לשאת הצהרה בנוגע לאירוע הקשה בשדה התעופה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט שבא לביקור נשיאותי בוואשיגטון ארצות הברית, אמר: "בשם אזרחי ישראל, אני מבקש להביע את צערנו העמוק על מותם של אמריקאים בקאבול. ישראל עומדת לצד ארצות הברית בזמנים קשים אלו, כפי שארה"ב תמיד עמדה לצידנו. מחשבותינו ותפילותינו עם אזרחי ארצות הברית"



0 תגובות